In есеї

Магія місячного сяйва (режисер Вуді Аллен, США, 2014)

kinopoisk.ruВуді Аллен продовжує дивувати силою власного таланту та неабиякою творчою енергією. Звичайно, далеко не всі його фільми рівні та залишаться в історії. Проте кращі з них просто вражають драматургічною глибиною або неймовірною легкістю буття. І одне, і друге – справжні досягнення для серйозного кінематографу і у вмінні переконливо їх відтворювати Вуді Аллену мало знайдеться конкурентів. Остання робота майстра належить швидше до другої категорії фільмів і, без сумніву, стане однією з найбільш успішних у його довгій та багатій біографії.

Витончений і красивий, фільм “Магія місячного сяйва” наповнений сонцем, вітальністю, справжніми чоловічими емоціями та жіночими мріями. Декораціями невагомої легкості фільму режисер обрав двадцяті роки минулого сторіччя, де машини були відкриті, жінки витончені та ініціативні, а захопленість психологією стосунків, потойбічними явищами, спілкуваннями з духами та загадковими силами – сягала масштабів істерії. На тлі красивої атмосфери елегантних капелюшків, старих машин, бурхливих стосунків між чоловіком та жінкою з відмінними поглядами на потойбічне, “заколисавши” глядача південним сонцем, красивими обличчями та “високими” стосунками, режисер насправді вибудовує пронизливу історію про прозу та поезію життя, про одвічні терези, які шукають балансу між розумом та почуттями, про те, що ерудиція ще не гарантує глибинного розуміння речей, а віра набагато надійніша, ніж раціональність.

Черговий раз режисер говорить про любов, але знову неповторно і тому небанально. Тому після перегляду фільму залишається справжній естетичний післясмак.

Забуваючи звичку здаватися розумним, герой фільму (якого прекрасно зіграв Колін Ферт) раптом усвідомлює, що справжнє щастя – це запах троянди в саду, зоряне небо над головою, коли Всесвіт перестає лякати, жінка, яку хочеться любити і здогад про щось поза раціональним розумінням чистого розуму.

Маю велику надію, що головною ціллю режисера було опритомнити свідомість сучасної людини. Тобто фільм звертається також і до наших зранених війною душ. Повертайте собі захоплення від світу у якому живемо. У ньому, окрім всього іншого, є і наша перемога…

Woody Allen, Magic in the Moonlight, 2014

Олег Яськів

,