In есеї

Римський триптих (поема Івана Павла ІІ, режисер Марек Люзар, Польща, 2006)

Збуду147761078вати у собі людину люблячу, людину мислячу – головне і надважке завдання для релігійних та філософських вчень. Ми робимо це невпинно, як тільки забуваємо про мирське та матеріальне. Але, на жаль, по-справжньому забути про турботи, приспати меркантильне, віддалити обивательське вдається нечасто. Допомагає віра, допомагає пізнання, допомагає циклічність християнських традицій, які відносять нас у духовні сфери і призупиняють суєту.

От і зараз ми наближаємося до величного свята, у якому кожному знайдеться місце для роздумів і щирих молитов, на які, можливо, не було сил раніше.

Перед нами унікальний фільм, який стане для вас опорою на життєвому шляху.

Це екранізація останньої поеми Папи римського Івана Павла I8c3066ac320c3ddb8d57658910a5d00eI «Римський триптих» – єдиного твору, написаного Каролем Войтилою після сходження на престол. 25 років великий мислитель як письменник мовчав і наприкінці свого земного життя створив поему-роздум, поему-медитацію, яку залишив у спадок людям.

Автори фільму створили твір, у якому поєднали анімацію, декламацію, документалістику і живопис щоб максимально наблизити глядача до поетики “Римського триптиху”. Перед нами – із нами! – філософське переосмислення сюжетів Старого Завіту, роздуми автора про життя і смерть, про віру і працю, про творчість і мораль.

6c9adc334451819615f52abba8f8f78bЕстетичним центром твору є фрески Мікельанжело у Сікстинській капелі, а смисловим центром – роздуми автора про початок світу і страшний суд, про таїнства та історії творення, про Христа і спокуту. Захоплення від геніального живопису розширює браму сприйняття світу і прокладає найкоротший шлях до спілкування з Богом.

“Художнє бачення великого художника відкриває безмежні горизонти християнської теології” – сказав на відкритті відреставрованих фресок Іван Павло ІІ. Це йому вдалося і у своєму творі. Це вдалося авторам фільму.

Олег Яськів