In есеї

Урочистість (Томас Вінтерберг, Данія-Швеція, 1998)

Європейське кіно найсильніше і у кінематографічному плані Європа – це також континент зі своїми відмінностями у темпераменті, кольорах, відчутті часу. У кожної країни (з тих, які присутні на кінематографічній карті) свої генії і особливе ставлення до світу, жінок, алкоголю та совісті.

Гратися розкішним бісером європейських фільмів можна нескінченно довго, майже ціле життя. Адже добрі фільми завжди вимагають особливого підходу до їх сприйняття і обов’язково залишають неповторний післясмак

Знайомство з óбразами Європи продовжуємо з особливої країни – малої територіально, але великої кінемаграфічно. Данія просякнута легендами про вікінгів, монархічними традиціями та північним вітром. Цей історичний коктейль витворив у результаті найвищий рівень життя, добре пиво, непоганий сир і чудове кіно. Данське кіно вже понад вісімдесят років залишається у когорті провідних і цей феномен дійсно вартий подиву. Ім’я Томаса Вінтерберга має значні шанси стати легендарним і долучитися до Карла Дрейєра та Ларса Трієра.

Він дебютував у дев’яностих, а найбільшої слави здобув фільмом «Урочистість», який став складової естетичного кіно маніфесту «Догма 95». Після цього режисер став чи не найавторитетнішим молодим автором Європи. У фільмі «Урочистість» молодий автор виносить суворий присуд лицемірному обивательському світогляду сучасних європейців. І залишає надію кожному зберегти душу та людяність у цілком матеріалістичному світі.

Фільм Томаса Вінтерберга – непоганий спосіб гостинно відкрити свій розум та душу.

Festen, Thomas Vinterberg, 1998

Олег Яськів

, , , ,