In есеї

Гаррі – друг, який бажає вам добра (режисер Домінік Моль, Франція, 2000)

Пропускаючи повз увагу бездарну комерційну кінопродукцію, ми ризикуємо забути, що кіно створювалось саме для розваги. Відтак щось пригодницьке чи страхітливе, словом, популярне, приховане у його природі. Адже перші фільми були відвертою «попсою», створеною на догоду пласким смакам широкої публіки.

На щастя, кіно – найбільш динамічне з мистецтв і за свій недовгий вік змогло еволюціонувати не лише у масштабах, але й вглиб людської душі. Ще більшу радість відчуваємо від того, що час від часу з’являються режисери, які талановито поєднують первісну – розважальну – природу кіно і дієву силу його мистецтва. Їх небагато і це, мабуть, на щастя, бо десь у такій пропорції повинно співвідноситися мирське з духовним у житті. Через отаке дивовижне віддзеркалення людської правди ми й любимо кіно як мистецтво.

Домінік Моль – французьке інтелектуальне доповнення до когорти великих режисерів, які працюють на хиткому містку між «серйозним» і «розважальним» кіном, серед яких британець Хічкок, американці брати Коени, іспанець Аменабар та небагато інших.

Його стрічка «Гаррі – друг, який бажає всім добра» – блискучий зразок поєднання глибокого розуміння та максимального наближення до повсякденної сторони життя кожного. Режисеру вдалося те, що вважається найвищою ознакою кіномайстерності – утримувати увагу глядача протягом кожної секунди, зберігаючи інтригу та спантеличуючи відчуттям, що все екранне якоюсь мірою стосується і тебе особисто.

У рідкісні дні, коли хочеться знайти більше часу для себе, зустріч з таким кіном – найкращий спосіб розворушити приспані почуття та повернутися до правдивих цінностей, призабутих у метушні гонитви за примарним успіхом.

Дивимось і повертаємось…

Олег Яськів

Harry un ami qui vous veut du bien, Dominik Moll, 2000

, ,