In есеї

Ідеальний мужчина (режисер Ян Гозлан, Франція, 2015)

Дослідження природи творчості – одне з найкращих інтелектуальних занять останніх тисячоліть людства. І сказати щось нове стає щоразу складніше. Кінематограф, попри свою відносну молодість, також достатньо постарався на цій ниві і кожен добрий кіноман назве бодай з десяток стрічок, в яких муки творчості та драма творця стають стрижнем розповіді.

Проте людина жадібно продовжує чекати на кожну нову спробу. А все тому, що це надзвичайно цікаво –  заглядати за лаштунки творчості, знаходити там схожих на себе живих і слабких людей, які, може, й високо підіймаються, зате боляче падають.

“Ідеальний мужчина” – черговий успіх французьких кінематографістів.  Цей інтригуючий фільм розповідає не лише про творчість як таку, але також про спокуси, на які здатна піддатися людина заради успіху. Коли на терези вибору лягає не лише дружба та любов, але й життя.

Знову ж ніби нічого нового у сюжетній лінії: красивий і молодий письменник, який терпить творчі невдачі, шукає шлях у вищий світ успіху та достатку. На цьому шляху йому доводиться приймати складні моральні рішення, які врешті-решт призводять до руйнівних наслідків.  Проте на відміну від більшості американських аналогів, французький фільм більш реалістичний і тому ближчий. Його герої немов живуть поруч з нами, а сюжет затягує по-справжньому, змушуючи смакувати кожну секунду, щоб не пропустити тонких змін, які відбуваються з героєм, а також тривожних траєкторій подій. Тож “цікавість” – як одна з головних причин магії кіно – у цьому фільмі присутня максимально.

Відтак,  французи подарували кіногурманам красиве і по-класичному скроєне жанрове кіно: драму і трилер найвищої проби водночас. Причому шанувальники обох жанрів отримають задоволення, а, отже, подвійну радість. А жінкам окремий подарунок – нова зірка французького кіно П’єр Ніне.

Олег Яськів

Un homme idéal, Yann Gozlan, 2015